Piše: Antonija Dujmović
Britanska ženska sportska organizacija Women’s Sport Trust, posvećena povećanju vidljivosti i utjecaja ženskog sporta, objavila je svoje najnovije istraživanje o vidljivosti ženskog sporta koje pokazuje da je 2021. gotovo 33 milijuna ljudi pratilo tamošnji ženski sport (pojedinačni i ekipni) što nadmašuje sve prethodne godine.
Glavni pokretači ovog rasta bili su The Hundred, novopokrenuti turnir u kriketu u kojem se natječe po osam ženskih i muških ekipa, te najviša britanska liga ženskog nogometa FA Women’s Super League (WSL). Ova dva događaja privukla su gotovo 11 milijuna novih gledatelja.
Među novim gledateljima WSL-a nekoliko je milijuna onih koji prije početka sezone nisu gledali nijedan drugi ženski sport, dok je čak 71% gledatelja turnira The Hundred nastavilo gledati druge ženske sportove, pri čemu su nogomet i tenis najpopularniji izbori. Zanimljivo je da 25% gledatelja koji su gledali englesku žensku kriket reprezentaciju England women’s cricket ili Women’s Hundred nije gledalo nijedan muški kriket na TV-u 2021.
Istraživanje koje je proveo Futures Sport and Entertainment odnosi se na medijsku zastupljenost ženskog, muškog i mješovitog sporta u Velikoj Britaniji. Donosi zanimljive zaključke temeljem kojih se ujedno predviđa rekordna publika za 2022. godinu.
Suprotno trenutačnom trendu smanjenja sati gledanja televizije, ženski sport raste kako na besplatnim tako i na Pay-TV kanalima. Ipak treba istaknuti da je besplatno emitiranje to koje ima stvarni utjecaj na ukupnu publiku jer je britanskom ženskom sportu donijelo 19 milijuna novih gledatelja. No, istraživanje je pokazalo da postoje i značajne mogućnosti za rast gledanosti ženskog sporta na plaćenim TV programima.
Također, rezultati istraživanja upućuju da se ženski sport mora više pozabaviti razvijanjem navika kod gledatelja kako bi se oni vraćali. Naime, kada se promatra postotak gledatelja koji su gledali sport u više navrata, ženski sport trenutno zaostaje za muškim.
Ostali zaključci britanskog istraživanja:
• Interes za sportašice budi interes za sport općenito (no pokreću ga pojedinke, a ne ženski timovi)
– primjer tenisačice Emme Raducanu – u rujnu 2021. bilo je 8 milijuna pretraživanja na UK Googleu za Raducanu, u usporedbi sa samo 250 u svibnju
– slično se dogodilo i s uspjehom Fallon Sherrock – broj pretraga u tjedan dana za ovom pikadisticom, uzimajući u obzir nekoliko posljednjih godina, bio je veći nego za bilo kojeg muškarca u pikadu
• Za privlačenje različite publike važno je korištenje različitih platformi (npr. žene su aktivnije na Instagramu, sklonije su praćenju sporta putem YouTube kanala):
– publika na Sky Sports YouTube Netball Live kanalu (74% žena naspram 26% muškaraca, 32% u dobi od 25-34), vrlo se razlikuje od publike Sky Sports TV-a (26% žena naspram 74% muškaraca)
– Instagram interakcije ženskog tima Chelsea 2021. bile su 12 puta veće od muške momčadi koja igra u Premier ligi u sezoni 2021.-22. i ostvarile su rast od 77% u odnosu na prethodnu godinu
• Veliki sportski događaji privlače najveći postotak gledateljica
– žene su činile čak 57% gledatelja Wimbledona i Paraolimpijskih igara u Tokiju, dok je među gledateljima Olimpijskih igara bilo 52% žena
– ovi veliki događaji potaknuli su žene na korištenje interneta – na Sky Sportsu je tijekom ljeta konzumacija sadržaja od strane žena dosegnula vrhunac od 35%