Piše: Antonija Dujmović
Brojni domaći i strani stručnjaci iz industrija i područja medija, odnosa s javnošću, IT, glazbe, ekonomije i inovacija početkom jeseni okupit će se u Rovinju na Weekend Media Festivala. Pod sloganom #SAMODOĐI, u prostorima stare Tvornice duhana od 22. do 25. rujna održat će se preko 35 predavanja i panela.
Kreativno, oglašivačko i medijsko okupljanje Weekend.15 ugostit će, među ostalima, novinara i publicista Yossija Melmana, najvećeg stručnjaka međunarodne sigurnosti koji će pokušati odgovoriti na pitanje “Što možemo naučiti od Mossada?. O poduzetničkim vodama govorit će Nikola Dešković, osnivač AutoScout 24, prvog internetskog oglasnika rabljenih automobila, a o industriji mobilnih igara Alan Sumina, osnivač i direktor domaćeg jednoroga – Nanobita.
“Aktualnih ekonomskih trendova dotaknut će se Vuk Vuković, koji će govoriti o vrućoj jeseni i recesiji koja nas čeka u 2023., a zašto se WEB 3.0 smatra digitalnom prekretnicom reći će Filip Dragoslavić, suosnivač tvrtke Solrise koja se bavi blockchainom, Nikola Škorić, direktor ElectroCoina, firme čija je misija jednostavna, brza i legalna kupoprodaje kriptovaluta te Ida Pandur, generalna menadžerica NEAR Balkans Huba. Jedna od najuzbudljivijih priča na Weekend.15 zasigurno će biti razgovor Nikole Pavešića, iz Infobipa s Michael Seldenom iz tvrtke Fineless Foods, jednim od trenutno najzanimljivijih food tech startupova na svijetu”, ističu organizatori.
U Rovinju će nastupiti i Fabio Seidl, direktor za globalni kreativni razvoj u Meti, voditelj Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger i Quest kampanja te Jason Romeyko, svjetski izvršni kreativni direktor i upravni partner tvrtke Serviceplan International proglašene nezavisnom mrežom godine u Cannesu 2022.
Međunarodna sigurnost, poduzetništvo, startupovi, kriptovalute, blockchain, ekonomija, digitalno, mobilne igre… gotovo odreda područja današnjice u kojima su žene značajno podzastupljene. Stoga niti ne čudi da su skoro sva najzvučnija imena na Weekend Media Festivalu muška.
No, među njima je i jedna nadasve zanimljiva žena, najmlađa TED govornica Ghada Wali koja će na Weekendu predstavljati regiju MENA (zemlje Bliskog istoka i Sjeverne Afrike). Riječ je o prvoj arapskoj dizajnerici koja je govorila u sjedištu UNESCO-a u Parizu, dok je na UN Women Egypt predstavila kampanju Vijeća egipatskih žena koja se odnosila na osnaživanje žena.
Wali je bila jedna od prvih diplomantica dizajna na njemačkom sveučilištu u Kairu, a magistrirala je na Istituto Europeo di Design u Firenci gdje je stigla kao stipendistica. Živeći i studirajući između zapadne i arapske kulture zamijetila je da se pismo pojavljuje kao velika prepreka boljeg međusobnog razumijevanja te da arapsko pismo u globaliziranom svijetu izumire. Tragajući za arapskim i bliskoistočnim tekstovima u jednoj velikoj talijanskoj knjižnici pronašla je samo naslove koji se odnose na terorizam, strah, razaranje… Bio je to okidač da bogatu arapsku kulturu treba predstaviti u drugačijem svjetlu. Vodeći se svojom maksimom “dizajn može mijenjati svijet” osmislila je inovativni projekt koji koristi lego kockice za podučavanje arapskog pisma.
Egipatska dizajnerica na Weekendu će govoriti u okviru Golden Drum festivala koji nagrađuje najbolje ideje, najuspješnije kreativne timove te vješte pojedince koji su učinkovito oživjeli inovativne ideje te tako ostavili svoj trag u oglašivačkoj industriji.
Ghada Wali primila je brojna priznanja i nagrade struke. Društvo tipografske umjetnosti u Chicagu odabralo je lego-arapsko pismo za jedno od 100 najboljih grafičkih djela na svijetu. Osvojila je srebro na International A DESIGN AWARDS, Italija. Njezin je rad pobijedio na natjecanju Granshan u Münchenu, a osvojio je i dvije nagrade Adobe Design Achievement u San Diegu. Dobitnica je AWDA, AIAP nagrade za žene u dizajnu u Milanu, kojim se odaje priznanje utjecajnim ženama na tom području. Njezini su radovi predstavljeni na umjetničkim izložbama diljem svijeta.