Trebao je to biti samo još jedan u nizu zanimljivih reklamnih videa njemačkog trgovačkog lanca Edeka koji je tamošnju javnost već navikao na reklame sa snažnom emocionalnom porukom. Obično takve spotove objavljuju u vrijeme božićno novogodišnjih blagdana, a ovaj su put eto, odlučili jedan uradak posvetiti svim majkama kao znak zahvale u povodu Majčinog dana. I užasno pogriješili!
Iako se ovdje ne radi o zloj namjeri, jer na koncu to im nikako nije u interesu s obzirom da su žene najbrojniji kupci ovog supermarketa, spotom su napravili potpuni promašaj – izazvali su nezadovoljstvo i muškaraca i žena.
Naime, očevi su u videu prikazani kao nespretnjakovići koji se trude ali na kraju sve rade pogrešno, dok su nasuprot njima majke te koje svu brigu oko djece obavljaju besprijekorno. I da stvar bude još jasnija, video poantira porukom – hvala mama što nisi tata!
Spot je vrlo brzo dosegnuo milijunsku gledanost na društvenim mrežama i izazvao bijes brojnih očeva, majki i djece koji se nisu slagali s ovim stereotipnim prikazom roditeljstva. Konkretna zamjerka je da reklamni spot diskriminira i obeshrabruje muškarce, dok se žene, dovodeći u kontekst da bez njih ništa ne funkcionira, maksimalno opterećuje obiteljskim obvezama.
Nakon što su se angažirali i njemački aktivisti kojima su u fokusu seksizam i stereotipi u oglašavanju, na pritužbe je reagirao i tgovački lanac tvrdeći da reklamnim spotom nisu željeli očeve prikazati lošima, već samo na duhovit način zahvaliti majkama u povodu njihova dana.
No, više je nego očito, da im to nije pošlo za rukom. Ovaj primjer jako dobro ilustrira koliko je važno temeljito proučiti poruku koja se putem reklamnih kampanja šalje javnosti.