Piše: Antonija Dujmović
Veliku Zlatnu arenu za najbolji film, Zlatnu arenu za režiju te nagradu publike Zlatna vrata Pule na 66. Pulskom filmskom festivalu dobila je redateljica Dana Budisavljević za film Dnevnik Diane Budisavljević.
„Autorica je na uvjerljiv način spojila igrano, dokumentarno i arhivsko te retorički uvukla gledatelja u zbivanja“ – obrazložio je jednoglasnu odluku o najbolje režiranom filmu ocjenjivački sud u sastavu Damir Terešak, Pavao Pavličić, Dijana Vidušin, Jasna Rossini i Tomislav Čegir.
Glavnu nagradu za najbolji film pojasnili su riječima: „Autori su na primjeren način pristupili važnoj povijesnoj temi i u njezinu relevantnost uvjerili gledatelja.“ Veliku Zlatnu arenu dijele redateljica Budisavljević i producentice Olinka Vištica i Miljenka Čogelja.
Publika je glasovanjem za filmove u nacionalnom programu filmu Dnevnik Diane Budisavljević s najvišom prosječnom ocjenom 4,90 dodijelila nagradu Zlatna vrata Pule.
U kategoriji najboljeg hrvatskog dugometražnog filma natjecalo se osam filmova koje su, pored Budisavljević, režirali redom naši poznati filmski redatelji: Antun Vrdoljak, Vinko Brešan, Bobo Jelčić, Predrag Ličina, Arsen Anton Ostojić, Ivan Goran Vitez te Marina Andree Škop i Dražen Žarković.
Pored Dane Budisavljević u suvremenoj povijesti hrvatskog filma pulsku nagradu za najbolju režiju osvojila je samo još jedna redateljica – Hana Jušić za film Ne gledaj mi u pijat.
U kategoriji manjinskih koprodukcija, Zlatna arena za režiju dodijeljena je također ženi, makedonskoj redateljici Teoni Strugar Mitevskoj za film Bog postoji, njeno ima je Petrunija.
Dosadašnja istraživanja upućuju da su žene kao redateljice podzastupljene u kategoriji dugometražnog igranog filma, a time i na sudjelovanjima na filmskim festivalima poput onih u Cannesu, Berlinu, Veneciji pa i Puli.