Sedma međunarodna konferencija o ženama u poduzetništvu Žene i točka tradicionalno je održana u Otočcu u Gackom pučkom otvorenom učilištu u petak 2. prosinca. Kroz 3 panela, 15 poduzetnica iz Hrvatske te zemalja u susjedstvu – Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Slovenije i Srbije, podijelile su svoja iskustva, doprinos, ideje i poduzetničke priče.
Konferencija je organizirana s ciljem promocije ženskog poduzetništva, umrežavanja poduzetnica, jačanja regionalnih mreža, poticanja samozapošljavanja, motivacije, dijeljenja primjera prakse, stvaranja ideja i suradnje.
Kroz panele, razgovaralo se o osobnim iskustvima u poslovanju panelistica, preprekama na koje su nailazile, podršci koju su dobile, obiteljskom životu i poslovanju, osmišljanju planova, poslovanju kroz pandemiju, tijeku razvoja itd. Iznimno zanimljivi razgovori rezultirali su još jednom uspješnom konferencijom.
Nakon pozdravne riječi dr. sc. Jose Brajkovića, predsjednika HGK – Županijske komore Otočac i Gorana Bukovca, gradonačelnika grada Otočca, domaćina konferencije, u ime generalnog sponzora obratila se sudionicima Jasna Orešković Brkljačić, zamjenica Ličko-senjskog župana Ernesta Petryja. Istaknula je kako je udio žena u poduzetništvu na području Ličko-senjske županije promatrano na dan 31. 12. 2021. godine relativno nizak. Od 1017 aktivnih poduzetnika, 25% je u vlasništvu žena kada je u pitanju poduzetništvo. Kada je u pitanju obrtništvo, 1189 je aktivnih obrtnika, a 33% je u vlasništvu žena.
“Radi poticanja razvoja ženskog poduzetništva Ličko-senjska županija je ugovorila 100% subvencioniranje kamata HBOR-a koji se dodjeljuju gospodarskim subjektima čiji su osnivači žene. Javni poziv koji je imala Ličko-senjska županija za ulaganje u osnovnu imovinu djelatnosti poduzetništva, žene su imale dodatne bodove. Svi poduzetnici na području Ličko-senjske županije mogu biti sigurni da u nama imaju stabilnu i čvrstu podršku.”, zaključila je.
Uvodničarka u konferenciju, glavna tajnica HGK, Marina Rožić, prigodnim govorom dala je uvod u događanje i prvi panel. Naglasila je da poduzetnik nema rodnost, on je uspješan ili neuspješan.
„Uspješne ste, imate znanje, imate stručnost, imate iskustvo i usudile ste se preuzeti izazov!“, obratila se okupljenim ženama, napomenuvši da je rodna ravnopravnost jedan od ključnih kriterija, kada je riječ o uspješnom poslovanju tvrtke. Budući da joj se nedavno otvorila nova perspektiva, jer je preuzela predsjedanje Eurochambersovom mrežom žena, što smatra velikom privilegijom i čašću, u razmišljanju kako postaviti svoj program došla je do zaključka:
“Promocija vas kao žena, kao žena na upravljačkim pozicijama, kao žena poduzetnica, najbolje će se pokazati kroz okrugle stolove, kroz panele, a to ćete i danas imati priliku vidjeti. Na taj način se stvara prihvatljivija radna okolina, okolina u kojoj nema govora o netransparentnosti u zapošljavanju.” Stoga Rožić smatra da njezina uloga u tom predsjedanju mora biti promjena osobnog pristupa, doprinos da se promijeni radna okolina. Osvrnula se ovom prilikom i na raspravu u Europskom parlamentu o tzv. ženskoj direktivi, sa ciljem za osigura najmanje 40 % mjesta u odborima i 33 % mjesta svih direktorskih mjesta na kojima su žene.
U prvom panelu, “Transformacija posla u karijeru”, sudjelovalo je 5 poslovnih žena: Gordana Nikolić, Tina Tödtling, Slavica Grkeš, Elizabeta Božičević i Zorana Ivić te potvrdilo da je karijera u poduzetništvu dinamična kategorija i odnosi se na sve što čovjek radi, a ne samo na posao i na zanimanje. Ona obuhvaća i obrazovanje, uloge u obitelji i sve aktivnosti kojima se pojedinac bavi u slobodno vrijeme.
Digitalna transformacija poslovanja izazov je za žene i za muškarce poduzetnike
Prilikom drugog panela, “Digitalna transformacija ženskog biznisa” – navigacija novim poslovnim poljima, govorilo je 5 žena iz nekoliko zemalja: Araksi Mikaelijan, Gordana Soldo, Ivana Bošković, Jelena Milojković i Tanja Fric.
Poruka Sanje Šimić, direktorice Centra za digitalni razvoj HGK, uvodničarke u panel je da je digitalna transformacija poslovanja proces koji je jednako izazovan za žene i za muškarce poduzetnike. To je jedno zanimljivo iskustvo koje osim implementacije novih poslovnih procesa i uvođenja novih tehnologija podrazumijeva strukturnu promjenu organizacijske kulture i dosadašnjeg načina razmišljanja. Uz pomoć novih tehnologija stvara se novi identitet poslovanja zasnovan na novim znanjima i informacijama te omogućava se odmak od postavki tradicionalnog poduzetništva. Ujedno se otvaraju i nove tržišne prilike s naglaskom na prilagodljivost, modernizaciju i učenje. Problem je što žene poduzetnice nove tehnologije često doživljavaju kao barijeru i imaju određeni otklon od prihvaćanja istih.
„Iz osobnog iskustva i iskustva mojih kolegica koje su zajedno sa mnom radile na razvoju platforme Digitalna komora mogu reći kako je ovo samo jedna paradigma koja se može nadići jačanjem digitalne pismenosti. Upravo podrška ženama kroz različite oblike edukacije u segmentu korištenja digitalnih tehnologija je nužna kako bi zadržali tržišnu poziciju i bili u korak s vremenom.“, istakla je Šimić.
U trećem panelu, “Usuditi se i ne oklijevati” – Formula uspjeha održivog poslovanja, panelistice su potvrdile da se tvrtke svakodnevno susreću s izazovima da svoje poslovanje što više usmjere prema održivom razvoju. Briga za okoliš i zdravlje ljudi nikada nije bila toliko visoko na listi prioriteta tvrtki i društva kao sada. Održivo poslovanje puno je više od razvrstavanja i recikliranja otpada i postoji mnogo načina na koje se može stvoriti zdrava baza održivosti svakog poduzeća, što su svojim iskustvom i primjerima potkrijepile Antonela Brajković Cesar, Antonija Milković, Zilha Jusić, Nuša Korotaj i Nikolina Perša.
Snimka 7. međunarodne konferencije Žene i točka dostupna je OVDJE.
Izvor: Priopćenje za medije